Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2011

Ramadhan

Ramadhan Yang Aku Rindui
"Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa". (Al-Baqarah ayat:183) "(Puasa yang diwajibkan itu ialah beberapa hari yang tertentu; maka sesiapa di antara kamu yang sakit, atau dalam musafir, (bolehlah ia berbuka), kemudian wajiblah ia berpuasa sebanyak (hari yang dibuka) itu pada hari-hari yang lain; dan wajib atas orang-orang yang tidak terdaya berpuasa (kerana tua dan sebagainya) membayar fidyah iaitu memberi makan orang miskin. Maka sesiapa yang dengan sukarela memberikan (bayaran fidyah) lebih dari yang ditentukan itu, maka itu adalah suatu kebaikan baginya; dan (walaupun demikian) berpuasa itu lebih baik bagi kamu daripada memberi fidyah), kalau kamu mengetahui" (Al-Baqarah ayat:184)
Jika Dahulu Ramadhan Aku Sia-siakan
Marhaban Ya Ramadhan! Terasa indah pada hari ini mampuku berdiri, menghadiahkan seribu kali kesyukuran, di bulan Syaa'b…

Batas ( I luv Islam)

Kepada Allah kita kembali

Sebagai seorang yang dinamakan manusia, kita dilahirkan penuh dengan kekurangan. Dan antara kekurangan yang amat jelas dapat dilihat kini adalah lemahnya seseorang dengan jantina yang berlawanan. Lelaki akan lemah apabila berdepan wanita, dan wanita akan lemah apabila berdepan dengan lelaki.


Mungkin ada yang merasakan, lelaki dan perempuan boleh berkawan sahaja tanpa ada hubungan yang 'lain' . Ya, benar. Memang boleh. (Boleh dari segi sosial, saya bukan bercakap tentang hukum)


Namun kita harus sedar dan mengakui kekurangan yang wujud dalam diri kita. Sudah berapa kali kita mendengar kisah lelaki dan perempuan yang bersahabat baik, menjadi best friend, dan rupanya dalam diam si perempuan menyimpan perasaan terhadap si lelaki. Dan apabila lelaki mengetahuinya, mungkin dia akan berasa bingung kerana mereka hanya kawan, bagaimana kawannya boleh menyimpan perasaan?


Biasanya, di saat ini, apabila dah susah, barulah kita nak kembali kepada Islam. Barulah kita na…

PLKN

assalamualaikum.. hello people.. ;)
demam PLKN mlanda! eih.. korang2 yg seumur ngan Miss M nieh da check ke belom PLKN?? haa.. yg belom tuu boleh laa check yep..
okey.. Miss M da check pon.. and the answer is 'Maaf! ************ anda tidak terpilih untuk menyertai PLKN siri 9/2012. Terima kasih.' hoorrreyy!! hepi yg teramat sgt LOL! lps tuu check yg kwn2 pulak.. Che Wawa, Mira, Kak Long.. yess! diorang pon xkena jgk.. huahua.. lg lah hepi eden.. :D but! this guy terpilih!! sape2?? of course laa my honeystar! oh nooo! i can't believe it..sedih melanda diriku! ;( macam xcaye lak yg dy terpilih.. 3 bulan tuuu lameee.. huh! tak sanggup aku.. kawan2 aku ade gak yg terpilih.. macam2 reaksi aku tgk.. yg hepi ade, yg sedih pon ade.. sampai ade yg nangis! tapi, pape pon kita kena terima.. nie dh takdir.. anw.. kpd sesape yg terpilih tuu, congratulation! semoga korang dapat pengalaman baru kt sana okey.. i will miss u!! <3
okey..bye..bye..