Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2016

Selamat Tinggal Muka Berjerawat

Assalamualaikum wbt.

Hai. Kat bawah ni saya



Dulu selalu kena perli. "Eh apa kat dahi kau tu?" "Haha jururawat kat muka!" "Eeeuuu geli nya kat dahi awak tu." Ayat-ayat tu dah sebati dah. Telinga ni kadang sakit jugak nak mendengarnya. Sampai satu tahap orang yang paling rapat dengan saya pun cakap "Eh kau ni memang tak reti jaga muka eh? Tula aku cakap buat niiii tak nak dengar." Hmm. Sentap mak ngahh. Tapi terpaksa kuatkan hati taknak stress-stress. Lagi stress kang lagi bertambah "jururawat" kat muka tu.
Jujur saya cakap, bukan saya tak kisah langsung kat muka saya. Banyak alternatif yang saya cari untuk rawat muka saya ni. Dari rawatan tradisional sampailah rawatan moden. Ada yang cadang letak serbuk kulit kayu manis kat jerawat tu. Dah berbulan amalkan masih tak ada kesan. Dah pernah cuba rawatan kat spa, tapi masih sama. Kadang tu makin teruk.
Kawan ada cadangkan pakai satu jenis produk 'skincare' ni dari oversea. Pada awal…